Galerija - From consumer to creator

Učenik Srednje muzičke škole "Petar Konjović Luka Smiljanić učestvovao je u Erasmus+ internacionalnom projektu "From customer to creator"

Ovaj projekat odnosno omladinska razmena je održana u Bugarskoj / Tryavna u periodu od 28. maja do 6. juna 2022. godine organizovan od strane organizacije "The change is in you".

Zemlje učesnice iz kojih je došlo 32 učesnika su: Bugarska, Grčka, Litvanija, Letonija, Mađarska, Srbija, Slovačka i Španija.

Glavna tema ovog projekta bila je da se učesnicima ukaže na važnost pravilnog informisanja koristeći samo pouzdane izvore informacija i da se naglasi važnost činjenica da se mediji mogu posmatrati kao naš prozor u realnost drugih zemalja. Ovo je izuzetno važno, jer globalno vidimo da je problem sa slobodom govora, kao i manipulacijom i izmišljanjem vesti. Sve ovo igra veliku ulogu u našim životima, pa ako želite da budete odgovoran i aktivan građanin, morate znati šta se dešava širom sveta i biti dovoljno informisani.

Takođe smo naučili mnogo o drugim kulturama pomoću interkulturalnih večeri gde je svaka država predstavila svoje običaje, hranu i muziku, iskusili smo internacionalnu kuhinju i preko raznih aktivnosti imali smo šansu da sklopimo nova prijateljstva.

Sledi detaljan izveštaj po danima:

1. дан – субота 28.5.2022.

Добродошли у Тријавну!

На дан путовања окупили смо се у Београду – Лука и Маша су дошли из Апатина, а Никола је дошао из Новог Сада, Европске престонице културе 2022. Придружили су се Емилија, Катарина, Милица, Димитрије и Јана из Београда. Авантура је почела у 14.30 и након неколико сати вожње смо стигли Бугарску престоницу Софију где смо се састали са грчким тимом. Касније смо са аеродрома покупили шпанску екипу и наставили пут минибусом до СОС дечјег села у Тријавни. Ево нас – 3 ујутро, ускочили смо у собе чекајући узбуђење следећег дана.

2. дан – недеља 29.5.2022.

Упознали смо Станимира! Након увођења пројекта, почели смо да се упознајемо прво у паровима, након чега је уследило пажљиво слушање и енергизатори. Наставили смо са успостављањем групних правила и активностима изградње тима.

У поподневним часовима ишли смо у центар Тирјавне и сами истраживали град. Срели смо се у парку у близини полицијске станице и Музеја азијске и афричке уметности. Затим смо имали прилику да чујемо више о Еразмус+ програму и могућностима за младе, као што су размене младих, пројекти волонтирања Европског корпуса солидарности, обука за омладински рад итд.
Касније смо поменули ИоутхПасс сертификат и разговарали о нашим страховима и очекивањима од овог пројекта. Такође, изнели смо неке идеје како својим вештинама, интересовањима, знањем и хобијима можемо допринети пројекту. Вечера - роштиљ, ћевапи са специфичним зачином, по имену Чубрица.

3. дан – понедељак 30.5.2022.

Дан је почео са енергајзерима – поквареним телефонима и јако смо се забавили! Након тога, разговарали смо о значају комуникације и активног слушања. Први међународни тимски задатак односио се на идентификацију недостатака тимског рада и како да превазиђемо све препреке које нам се нађу на путу. Неки од проблема би били погрешна комуникација, борба за лидерство, недостатак мотивације, егоизам и правилно делегирање задатака. Кључне речи би биле солидарност, флексибилност, синергија и демократија.
Следећа сесија је била о мапама ума, тако да смо добили задатак да направимо мапу ума о нашим идејама, проблемима, професионалној оријентацији, циљевима, пословима, нишама и будућим плановима.

Такође смо имали прилику да чујемо више о фотографији. Сесију под називом „Фотографија 101“ водио је Волен из бугарског тима. Била је то прилично занимљива сесија на којој смо чули основе о фотографији, да користимо ПРО режим на нашим мобилним телефонима.
Прво културно вече било је посвећено шпанском тиму. Чули смо више о шпанској географији и историји и учествовали у Кахоот квизу. Погодите ко је најбоље познавао Шпанију – Срби! Уживали смо у шпанској ноћи, сангрији и тортиљи.

4. дан – уторак 31.5.2022.

Упознали смо Лилију, новинарку и специјалисту за медије. Дан је почео презентацијом о традиционалним и новим медијима, а касније смо били подељени у међународне групе и добили задатак да размишљамо о предностима и недостацима различитих врста медија, као што су новине, часописи, радио, телевизија и интернет. Србијанци су Лилији дали два прилога познатих српских часописа – Политикин забавник – као вредан пример занимљиве праксе креативног и интересантног коришћења информација.

Један од задатака био је и писање кратке приче везане за нашу народну легенду или мит. Друга опција је била да се направи оригинал.

Поподневна сесија је била посвећена обиласку два музеја – Старе школе и Музеја дубореза и иконописа. Више о Старој школи прочитајте у чланку „Од трња до звезда“.

Људе из групе више су занимали мање познати историјски детаљи о конкретним локацијама, него чињенице, а легенде о Трјавни су пратиле њиховог водича Станимира!
Касније те вечери, мађарски тим је представио своју културу уз храну и традиционално пиће. Видео презентацију забавних чињеница пратио је Кахоот квиз. И погодите шта - важно је учествовати!

5. дан – среда 1.6.2022.

На сесији Креатори медијског садржаја и потрошачи, читали смо и разговарали о нашим чланцима и добили повратне информације од Лилије. Након тога, представили смо наше приступе темама о којима смо претходног дана разговарали у оквиру међународног тима. Наставили смо да гледамо видео-записе везане за медијске манипулације.

Неки од људи из групе су отишли ​​да истражују околину села и открили оближње језеро усред шуме и наишли на прелепе коње
Увече је била литванска ноћ. Учили смо о њиховој вери, спорту и култури уопште. И пробали смо доста литванских специјалитета као што су, на пример, пита од јабука, неки литвански сир итд.

Погоди ко је поново победио – Срби!

6. дан – четвртак 2.6.2022.

Планирана активност је била планинарење. Али пре пешачења, Гиљермо из шпанског тима је представљао процес снимања филма и објашњавао нам је о пре и постпродукцији, као ио продукцији, затим смо разговарали о светлу и сенкама, рамовима, бојама итд. После тога смо отишли планинарење у планинама. Водио нас је модератор. Прво одредиште била је пећина Хидра где смо добили задатак да направимо одређену врсту извештаја о том дану (за више информација прочитајте чланак Бугарска кроз наше очи).

7. дан – петак 3.6.2022.

Око 12 часова направили смо две групе: једна је требало да иде колима, а друга возом. Оба начина путовања су била занимљива на свој начин и у град смо стигли око 13 часова. Група која је ишла аутомобилом имала је прилику да види универзитет из Великог Трнова, а затим смо се срели код статуе Асеневца. Онда смо отишли ​​да једемо. Након тога, шетали смо градом све док нисмо стигли на трг цара Ивана Асена И, и тада смо купили карте за улазак у савремену реконструкцију средњовековне тврђаве Царевград Турнов. На врху брда имали смо прилику да посетимо савремени црквени музеј, фреске модерне уметности, са свим најважнијим бугарским историјским догађајима. итд. Пошто смо хтели да посетимо цркву у којој се упокојио Свети Сава, показала нам је једна жена, али је, нажалост, била затворена за посетиоце. Са спектакуларног пејзажа могли смо да видимо цркву. Убрзо потом смо се враћали до места састанка, а онда смо се вратили у село.

8. дан – субота 4.6.2022.

Дан је почео објашњењем формалног дела пројекта – дисеминације. Имали смо задатак да напишемо кратак резиме са овим тачкама:

• Временска линија
• Циљна група
• Канал комуникације
• Очекивани резултати
• Алати за мерење и праћење резултата

Након седнице, имали смо слободног времена да размислимо и напишемо документ о нашем плану за дисеминацију. Да бисмо добили више информација о Еразмус+, који је био важан за ширење, представили смо кратку презентацију нашег вође групе, који је заправо Еразмус+ амбасадор у сектору за младе у Србији у оквиру Фондације Темпус, српске националне агенције. Пошто нисмо из истог града, направили смо неколико различитих планова за дисеминацију.

После паузе, мора да смо представили шта ћемо да радимо по повратку кући како бисмо промовисали цео Еразмус+ програм. Затим нам је фасилитатор пружио прилику да слушамо више о Еразмус+ и како он функционише. Па нам је објаснио о писању пројекта итд.

Увече смо имали Балканско вече, које је почело око пола девет. Три земље које су се представиле биле су Грчка, Бугарска и, наравно, Србија, која је отворила вече. Након презентација, имали смо прилику да подучавамо и подучавамо друге традиционалне плесове, као што је грчка Зорба. Такође, ми смо победници квиза о грчком Кахоот!

9. дан – недеља 5.6.2022.

Дан за слободне активности.

10. дан – понедељак 6.6.2022.